Prelegenci

Wojciech Szeląg

Urodzony w 1967 roku w Gdańsku, z wykształcenia historyk. Telewizyjny debiut (1992) w lokalnym programie informacyjnym TVP ,,Panorama Gdańska’’. W latach 1993-2007 w Telewizji POLSAT w Warszawie: szef programu ,,Biznes Wydarzenia’’, wcześniej wydawca, prowadzący i reporter w programach ,,Informacje’’ , ,Biznes Informacje’’, ,,Graffiti’’ , ,,Biznes Tydzień’’, ,,Era Biznesu’’, ,, Puls Biznesu’’, ,,Puls Biznes i Giełda’’ oraz ,,News Giełda Gospodarka’’. 2007-2008 szef programów informacyjnych w TV BIZNES (spółka zależna od Telewizji POLSAT). 2008-2021 w redakcji ekonomicznej kanału informacyjnego POLSAT NEWS, obecnie w redakcji Biznes Interia.pl (Grupa POLSAT).

Artur Kurasiński

Przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator zjawisk związanych z technologią. Autor gier i komisów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Tech-realista. Cyfrowy narrator, kurator i kreator. Od ponad dwóch dekad obserwuje i tłumaczy wpływ technologii na nasze życie. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów oraz podcastów kurasinski.com. Prelegent i uczestnik najważniejszych konferencji technologicznych w Polsce. Współtwórca najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów Aula Polska oraz nagród Aulery. Prywatnie ojciec Róży i Maliny, miłośnik halowej piłki nożnej, komiksów i filmów S-F oraz role-playing games.

Wojciech Kardyś

„Specjalista do spraw komunikacji Internetowej, digital marketingu, i personal brandingu. Z wykształcenia filozof i scenarzysta. Z pasji PR-owiec, mówca konferencyjny, reżyser, konsultant marketingowy, szkoleniowiec i felietonista. Wykładowca na kierunku Trendwatching&Future Studies na WH AGH w Krakowie.
Założyciel agencji konsultingowej Good For You. W reklamie internetowej działa od ponad dekady, zaś w marketingu influencerskim i content video specjalizuje się od lat sześciu. Twórca pierwszej w Polsce audycji radiowej w całości poświęconej influencerom – Cotygodniowy Przegląd Internetu oraz twórca video-kursu o Twitterze: Twitter bez Tajemnic.
Od 2022 roku rozpoczął współpracę z Komisją Europejską jako Ambasador Cyfrowy UE w Polsce. Twórca bloga o social mediach i marketingu – Netomania. Zdobywca wielu nagród branżowych (min: Złote Spinacze, Złoty Listek CSR, EB STARS, Siłą Przyciągania, nominacja do Kampani Społecznej Roku 2017) oraz mówca na Ted Talks.”

Przemysław Mitraszewski

Założyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Pełnomocnik Zarządu LPP S.A. Od ponad 20 lat jest związany z branżą public relations. Ekspert w dziedzinie zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Z powodzeniem zrealizował ponad 500 projektów związanych z issue & crisis management.

Prezes Związku Firm Public Relations. Od niemal 10 lat zasiada w jury w konkursie Złote Spinacze. Prowadzi zajęcia z zarządzania kryzysowego na Uniwersytecie SWPS, a wcześniej m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i Politechnice Gdańskiej. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej.

Jakub Jasiński

Partner w grupie EDGE NPD, członek zarządu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Przez wiele lat pracował jako analityk informacji i ekspert ds. gospodarczych zarówno w administracji publicznej (MSZ, MRiRW, KPRP), jak i dla organizacji międzynarodowych (FAO/UN, KE, EKES). Zarządzał zespołami ekspertów piastując kierownicze stanowiska np. w Kancelarii Prezydenta RP (2011-2015), a także w Centrum Badań i Analiz Pracodawców RP (2015-2018). Od 2016 roku związany z ruchem Open Eyes Economy – członek Rady programowej OEES. Jest wieloletnim pracownikiem Zakładu Integracji Europejskiej IRWIR PAN, a także Członkiem Rady Programowej Instytutu Analizy Informacji Collegium Civitas.

Dobromir Ciaś

Założyciel i CEO Edge NPD, polskiej spółki rozwijającej rozwiązanie do walki z dezinformacją w Internecie pod marką ABTShield. Dostawca usługi poświęconej dezinformacji w ramach NATO, dostarczał analizy dot. zagrożeń w sieci dla Policji Los Angeles w trakcie wyborów prezydenckich w USA, prowadził analizy dezinformacji w trakcie wyborów do Parlamentu Europejskiego. Laureat nagrody INNOVATION 2020 przyznawanej przez SAR (Stowarzyszenie Agencji Reklamowych) za działania na rzecz czystości komunikacji i reklamy w internecie. Nagrodzony przez m.in. Google i Financial Times jako NE100 – top 100 innowatorów w Europie Centralnej i Wschodniej; wyróżniony w gronie „Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” przez kapitułę magazynu Brief. Dobromir Cias pełnił wcześniej funkcję dyrektora ds. rozwoju nowych produktów w Kantar. Brał udział w ponad 1400 projektach badawczych w zakresie m.in. efektywności komunikacji reklamowej.

Olaf Szymański

„Założyciel i właściciel agencji digitalowej – Socialtime. Współwłaściciel i członek zarządu – ibims.pl. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na wydziale Prawa. Wykładowca akademicki przedmiotu marketing internetowy na studiach Master of Business Administration (MBA).
Ludzie z nim współpracujący cenią go za wizję, determinację oraz skuteczność w zarządzaniu i sprzedaży. Prywatnie koszykarz oraz zapalony narciarz i taternik.
Something good to add: „”Nie martwi mnie ktoś, kto oferuje ceny o 5% niższe. Niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta”

Rafał Lipka

Od pierwszego spotkania z marketingiem wiedział, że to miłość z wzajemnością. Spędził tysiące godzin w menedżerze reklam tworząc skuteczne kampanie reklamowe. Koordynował prace z zakresu social media m.in. dla sieci kin Helios, marki Leifheit, Only Bio Only Eco. Współtworzył i wdrażał strategie dla dziesiątek klientów eCommerce.
Współwłaściciel agencji digitalowej – Socialtime. Absolwent ekonomii i zarządzania. Swoją zawodową przygodę z marketingiem rozpoczął, poznając tajniki mechanizmów reklamowych oferowanych przez Meta (wcześniej Facebook). Obecnie udoskonala procesy, wspiera działania performance oraz nadaje tempo i kierunki rozwoju w Socialtime.
Myśl przewodnia: „Pokochaj proces, a wszystko inne stanie się łatwiejsze.”

Tomasz Wojtas

Absolwent kierunku Gospodarka i Administracja Publiczna na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie Wiceprezes Zarządu Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której pełni rolę Dyrektora międzynarodowego kongresu Open Eyes Economy Summit. Do 2015 roku Prezes Zarządu Agencji Artystycznej GAP, manager kultury oraz producent wydarzeń kulturalnych. W swoim dorobku posiada m.in.: produkcję albumów muzycznych „Mów spokojniej” Włodka Pawlika i Adama Zagajewskiego; produkcję spektakli teatralnych: „Chopin bez fortepianu”, „Wszyscy byli odwróceni”, „Szapocznikow. Stan nieważkości” we współpracy z Michałem Zadarą; organizację koncertów: Motion Trio i Leszka Możdżera, Arianny Savall z formacją Hirundo Maris. Żywo zainteresowany – poprzez organizację licznych wydarzeń kulturalnych, rozwojem społeczności lokalnej wsi Szalowa, z której pochodzi.

Większość swojego czasu poświęca na jego najważniejszy jak do tej pory projekt – kongres Open Eyes Economy Summit. Jest także zaangażowany w liczne projekty obywatelskie na terenie miasta Krakowa, w tym rozwój branży spotkań.

Nie ma wolnych chwil. Zawsze stara się się być aktywny. Podróże, rodzina, biegi czy realizacja projektów na rzecz swojej rodzinnej miejscowości – nie pogardzi też dobrym serialem i książką przed snem.

Jerzy Smoliński

Analityk zajmujący się dezinformacją i propagandą oraz wykrywaniem sztucznego ruchu w sieci, od 2019 związany z projektem ABTShield. Wykładowca w Centrum Badań nad Terroryzmem oraz Przewodniczący Rady Programowej Centrum Analizy Informacji Collegium Civitas w Warszawie. Przez kilkanaście lat oficer Wojska Polskiego, współtwórca od 1993 roku służby prasowej w Siłach Zbrojnych. W 2001 Zastępca Dyrektora Biura Prasy i Informacji Ministerstwa Obrony Narodowej –
Rzecznik Prasowy Ministra. Od 1994 roku dziennikarz telewizyjny, autor wielu programów i magazynów telewizyjnych. Wykładowca w Centrum Wojsk Lądowych i Logistyki w Poznaniu.
Doktorant w Katedrze prawa i bezpieczeństwa międzynarodowego Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Uczestnik programu Departamentu Stanu USA The International Visitor Leadership. W latach 2004 – 2006 Dyrektor Programowy TVP Poznań. Od 2007 do 2010 etatowy Doradca Marszałka Sejmu RP ds. Mediów. W latach 2010 – 2015 etatowy Doradca Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego ds. mediów. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Pancernych w Poznaniu i Uniwersytetu Wrocławskiego.

Marcin Duma

Prezes Zarządu Fundacji Instytut Badań Rynkowych i Społecznych. Ekspert w dziedzinie badań społeczno-politycznych z niemal 20-letnim doświadczeniem. Od 2010 roku nieprzerwanie do teraz Członek Zespołu Konsultacyjnego do Spraw Badań Społecznych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Częsty komentator życia politycznego i społecznego w Polsce, w najważniejszych mediach polskich (m.in. onet.pl, wp.pl, gazeta.pl, „Rzeczpospolita”, Telewizja Polsat, Tygodnik Polityka) oraz zagranicznych (m.in. The Wall Street Journal). Pasjonat kolarstwa i biegów długodystansowych.

Jan Kołątaj

Absolwent Collegium Civitas w Warszawie i Regional Lead w SentiOne odpowiedzialny za projekty biznesowe na rynku polskim. Na co dzień współpracuje z klientami biznesowymi (m.in Rossmann, MediaExpert, LG) jak i z podmiotami administracji publicznej – samorządową i państwową. Od lat zgłębia zastosowanie monitoringu mediów w analizie wizerunku marek, osób i usług. Realizuje badania konsumenckie w oparciu o analizę internetu, przekładając pozyskane dane na rekomendacje działań. Pasjonat nowych technologii, świata mediów, polityki oraz wędkarstwa.

Jarosław Bielak

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Zarządzanie oraz Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne oraz studiów podyplomowych Instytutu Nauk Prawnych PAN w zakresu roli i działań Inspektora Ochrony Danych. Od ponad 20 lat związany z wieloma projektami informatycznymi dużych organizacji w Polsce i Europie, realizowanymi przez polskich i globalnych producentów technologii. Na co dzień wspiera instytucje i firmy różnych segmentów gospodarki w poszukiwaniu i testach rozwiązań, ułatwiających transformację cyfrową i wzmacniających bezpieczeństwo danych. Prywatnie pasjonat wykorzystania psychologii w rozwoju personalnym, koszykarz, kociarz oraz wolontariusz jednego z podwarszawskich schronisk dla psów.

Marcin Wiśniewski

Z wykształcenia prawnik, doświadczony strateg marketingu politycznego. Współpracował ze sztabami krajowymi jednej z największych partii politycznych, wielokrotnie kierował kampaniami wyborczymi na szczeblu regionalnym. Tworzył strategie marketingowe dla agencji marketingu internetowego. Od 2020 roku dyrektor Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Michał Fedorowicz

Ekspert w dziedzinie kontroli wizerunku marki w internecie, prowadzenia komunikacji kryzysowej i strategicznych zagrożeń wizerunkowych. Przez wiele lat współpracował zarówno z kluczowymi podmiotami na rynku komercyjnym, jak i największymi polskimi partiami politycznymi i samorządami w dziedzinie skutecznego dotarcia przekazu i dystrybucji treści. Twórca monitoringu behawioralnego sentymentu opinii w sieci. Prezes Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Maciej Warachowski

Ekspert Google Cloud i entuzjasta chmury. W oparciu o wnikliwą analizę potrzeb i procesów różnych organizacji specjalizuje się w budowie najlepszych rozwiązań, strategii hybrydowych oraz wielochmurowych dla swoich klientów. Swoje doświadczenie budował wśród specjalistów takich firm jak Dell, Engave czy Veracomp, obecnie związany z Devoteam G Cloud. Prywatnie charakteryzuje go wytrwałość i konsekwencja w dążeniu do celu, dzięki tym cechom nieustannie pomaga poprawiać efektywność klientów, usprawniając ich procesy, dostępy do danych i ich analiz.

Damian Świerczyński

Wyspecjalizowany inżynier środowiska Google w Devoteam G Cloud. Od pierwszego kroku, prowadzi, doradza i pomaga swoim klientom wykorzystywać środowisko Google dla usprawnienia ich organizacji. Specjalizuje się w budowaniu środowiska wspierającego współpracę w organizacjach. Od wsparcia w tworzeniu i konfiguracji, przez migrację i analizę danych.

Jakub Olek

Jakub Olek jest strategiem biznesowym, związanym z innowacjami i firmami technologicznymi od ponad 15 lat. Z wykształcenia jest prawnikiem. Specjalizuje się w strategiach ekspansji firm na nowe rynki, w komunikacji korporacyjnej i sprawach regulacyjnych. W TikTok odpowiada obecnie za Government Relations i Public Policy w Europie Centralnej i w Ukrainie. Wcześniej wprowadzał Lime na rynki Europy Środkowowschodniej i na Bliskim Wschodzie. Zdobywał międzynarodowe doświadczenie w biznesie konsultingowym pracując w Guangzhou w Chinach, Bangalore w Indiach i w Brukseli. Jest triathlonistą na dystansie IRONMAN (3,8km pływania, 180 km roweru, 42,125 km biegu).

Grzegorz Latosiński

Grzegorz Latosiński jest expertem zajmujący się szeroko pojętym cyberbezpieczeństwem od wielu lat. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywał pracując u największych operatorów telekomunikacyjnych w Grupie Orange oraz Vodafone. Ostatnie lata spędził na rynku ICT najpierw jako Sales Manager w Cisco Systems, później jako Sales Director w Asseco Poland, a także Regional Sales Manager w Dell EMC. Następnie odpowiadał za współpracę z klientami sektora publicznego w Polsce w Oracle Polska, Palo Alto Networks i Google Cloud Poland. Obecnie w Palo Alto Networks Poland pełni rolę Country Director, odpowiadając za strategię rozwoju polskiego oddziału, w szczególności sektora publicznego.

Jarosław Makowski

Filozof, publicysta, szef Instytutu Obywatelskiego, samorządowiec, radny miasta Katowice, były radny Sejmu Śląskiego, miejski aktywista, pomysłodawca katowickiego stowarzyszenia BoMiasto, założyciel i redaktor kwartalnika „Instytut Idei”. Autor między innymi: „Wariacje Tischnerowskie” (2012), „Pobudka Kościele” (2017),  „Kościół w czasach dobrej zmiany” (wydawnictwo Liberte!, 2021).

 

Jakub Sadecki

Praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowo-reklamowej. Właściciel i prezes Grupy Eskadra, jednej z najstarszych niezależnych agencji reklamowych w Polsce. Jedną ze specjalizacji Grupy Eskadra – poza obsługą dużych klientów korporacyjnych (np. PLL LOT, BANK BPS, TPN, GRUPA LOTOS) – jest sektor publiczny szczebla centralnego i samorządowego. Współtwórca ruchu Open Eyes Economy, a także prezes zarządu i współzałożyciel spółki FNF – Fakt not Fakes , zajmującej się skutecznym docieraniem do realnych odbiorców w sferze digital marketing. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (zarządzanie w kulturze) i AGH (marketing i reklama). Wykładowca Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Adam Mikołajczyk

Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu i rozwoju miast. Z dziedziną doradztwa dla sfery publicznej (w tym głównie JST) związany od 20 lat. Współtwórca pierwszych strategii marketingowo-brandingowych i dot. rozwoju turystycznego miast i regionów w Polsce. Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Od 2010 r. inicjator powołania i prezes zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc (www.bestplaceinstitute.org). Od 2010 roku doradca Prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w zakresie tworzenia i realizacji strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku gospodarczego Polski oraz redaktor prowadzący kwartalnika „Teraz Polska”.
Szkolił m.in. dla Oxford Union Center na Oxfordzie oraz dla City Nation Place Conference w Londynie. Ekspert ZMP, uczestniczący w Programie Rozwój Lokalny, ekspert-moderator Sieci Wymiany Doświadczeń EMPIRIE.
Prywatnie – mąż swojej kochanej żony, ojciec dwójki synów w wieku szkolnym, niespełniony artysta-muzyk, spełniony sportowiec-amator, instruktor nurkowania, miłośnik wina, śpiewu i tańca.

Jarosław Górski

Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Zarządzania i Technologii Informacyjnych. Ekspert ZMP, uczestniczący w Programie Rozwój Lokalny, koordynator Zespołu Horyzontalnego ds. Przemysłów Czasu Wolnego, ekspert-moderator Sieci Wymiany Doświadczeń EMPIRIE. Członek zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc, członek – założyciel International Place Branding Association, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie współpracy z administracją samorządową, rządową oraz przedsiębiorstwami w projektach doradczych, analitycznych i edukacyjnych. Współtworzy strategie marek, programy promocji, bada turystykę i rozwój gospodarczy, zajmuje się partnerstwem na rzecz rozwoju i promocji obszarów terytorialnych, organizuje wydarzenia edukacyjne. Czerpie satysfakcję z tego, że z gronem zaangażowanych i kompetentnych urzędników, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców, ekspertów i nierzadko mieszkańców mógł współtworzyć rozwiązania strategiczne m.in. dla Warszawy, Mazowsza, Krakowa, Małopolski, Gdyni, Podkarpacia, woj. łódzkiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego, Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego, Gryfina, Płońska i in. Współpracował m.in. z Polską Organizacją Turystyczną, Grupą Polski Fundusz Rozwoju, Polską Agencją Handlu i Inwestycji oraz Polskim Instytutem Ekonomicznym.

Wojciech Bielecki

Przedsiębiorca, marketer, digital manager.
Wprowadza marki w świat reklamy internetowej. Z entuzjazmem tłumaczy z marketingowego na nasze. Głęboko wierzy, że cały ten branżowy slang jest nikomu niepotrzebny, a jeśli klient nie rozumie agencji, to zwykle znaczy, że to ona musi się bardziej postarać. Pomaga markom małym i dużym w budowaniu wizerunku i komunikacji z klientami.

Maciej Musioł

Prowadzeniem działań marketingowych w Internecie zajmuje się od 2000 roku, gdy rozpoczął pracę w IDMnet  (Internetowym Domu Mediowym net,
jednej z wiodących sieci reklamy internetowej w Polsce) na stanowisku account managera. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał realizując strategie obecności w Internecie m.in. dla: BZWBK SA, Empik.com, Emax SA. Obecnie w Adform, niezależnej firmie technologicznej oferującej kompleksową platformę Programmatic  dla domów mediowych, reklamodawców i wydawców, zarządza współpracą z wydawcami i klientami  w regionie CEE, zajmuje się kompleksową strategią rozwoju i wdrożeniami produktów wydawniczych – SSP (supply side platform) i DMP (data management platform) oraz rozwiązaniami DSP. Absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Autor licznych artykułów z dziedziny e-marketingu m.in. w magazynach: Brief, Marketing w Praktyce, Modern Marketing, Pro-kreacja. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu marketingu interaktywnego.

Łukasz Undas

Dyrektor Oddziału Arcus SA w Katowicach. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Od 16 lat w branży informatycznej, z tego 12 w Arcus SA, w której odpowiada za wdrażanie rozwiązań
usprawniających przetwarzanie dokumentów elektronicznych w organizacjach różnej wielkości.
„Z nami zlonaczysz to czego insi nie łonaczom”.

Bartosz Piziak

Adiunkt w Instytucie Rozwoju Miast i Regionów i kierownik Laboratorium Innowacji Miejskich – Urban Lab w IRMiR. Absolwent Uniwersytetu
Jagiellońskiego, doktor geografii społeczno-ekonomicznej. W latach 2019-2021 koordynował pilotażowy projekt pn. „Urban Lab jako pilotażowe narzędzie poprawy jakości życia mieszkańców miast zgodne z ideą smart city”, którego celem było wdrożenie dwóch urban labów w Gdyni i w Rzeszowie na bazie koncpecji wypracowanej w IRMiR. Autor lub współautor kilkunastu publikacji naukowych, książek oraz opracowań poświęconych m.in. bliskości geograficznej firm zaawansowanego przemysłu oraz tematyce funkcjonowania laboratoriów miejskich oraz przestrzeni kreatywnych, w tym ostatniej (wyd. 06/2022), wspólnie z prof. Jackiem Gądeckim, pt. Przestrzenie kreatywno-warsztatowe. Makerspace’y, fab laby i warsztaty w przestrzeniach polskich miast.

Związany także z trzecim sektorem, pełni funkcję prezesa zarządu Stowarzyszenia PRO-TUR, a także dyrektora Małopolskiego Festiwalu Podróżniczego 50N. Pasjonat dalekich podróży i fotografii.