Local-SoMe’22 to dziesiątki wystąpień ekspertów, którzy zaprezentują swoją wiedzę i doświadczenie w trzech obszarach tematycznych oraz podzielą się z uczestnikami swoim know-how w ramach praktycznych warsztatów i szkoleń.

Dzień I – to czas dedykowany inspiracji, prezentowaniu nowych możliwości i znajdowania najlepszych rozwiązań komunikacyjnych „dla mojego miasta”, „dla mieszkańców”, „dla wyborców”, „dla mnie”.

Dzień II – to czas dedykowany praktyce, pozyskiwania konkretnej wiedzy, rozmów z ekspertami, warsztatom, poznawaniu instrumentów i narzędzi do skutecznej komunikacji oraz nowym wymiarom dialogu z mieszkańcami.

Podczas uroczystej gali wręczone zostaną statuetki „Złotych Lajków” Związku Miast Polskich i IBIMS – prestiżowe nagrody dla najlepszych miast i ich włodarzy w social media.

Dla kogo?

I Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’22

Local SoMe’22 w liczbach:

300 uczestników

28 panelistów z branży

13 samorządowców w panelach

9 paneli

8 warsztatów

2 key note speakerów

2 dni kongresu

4 ścieżki tematyczne

1 gala

4 kategorie nagród

14 przyznanych Złotych Lajków Local-SoMe

GALA WRĘCZENIA NAGRÓD - "Złote Lajki Local SoMe"

Wieczorem 19 września 2022 w Sali Koncertowej Mediateki w Tychach odbyła się uroczysta Gala wręczenia nagród Złotych Lajków Local-SoMe.

Nagrody przyznano w 4 kategoriach:

Złoty Lajk ACTIVE, nagrodę w  kategorii za najbardziej aktywną komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie, otrzymali: za najaktywniejszy profil miejski – Miasto i Gmina Września, za najaktywniejszy profil burmistrza – Jerzy Wrębiak Burmistrz Brzegu; za najaktywniejszy profil prezydenta miasta – Jerzy Łużniak Prezydent Miasta Jeleniej Góry; za najaktywniejszy profil prezydenta miasta wojewódzkiego – Aleksandra Dulkiewicz Prezydent Miasta Gdańska

Złoty Lajk LOVE, czyli nagrodę za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie, otrzymali: za najlepszy profil miejski-  ex aequo miasta Łódź i Września; za najlepszy profil burmistrza ex aequo Emilian Bera Burmistrz Miasta Jawora oraz Tomasz Szczerba Burmistrz Miasta Wojkowice; za najlepszy profil prezydenta miasta – Marek Materek Prezydent Miasta Starachowice; za najlepszy profil prezydenta miasta wojewódzkiego -ex aequo Aleksandra Dulkiewicz Prezydent Miasta Gdańska, Jacek Sutryk Prezydent Miasta Wrocławia oraz  Rafał Trzaskowski Prezydent Miasta st. Warszawy.

Złoty Lajk REGION, nagrodę specjalną dla najbardziej angażującego profilu województwa w mediach społecznościowych otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Zachodnio-Pomorskiego.

Złoty Lajk Samorządowy, nagrodę przyznawaną w drodze głosowania samorządowców dla miasta, które najlepiej i najskuteczniej komunikuje się z mieszkańcami poprzez Internet i media społecznościowe, otrzymało Miasto Wrocław.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

Inauguracja i Sesja Inspiracji 19 września 2022

W imieniu gospodarza kongresu Miasta Tychy oraz organizatorów, uczestników kongresu przywitali Maciej Gramatyka Wiceprezydent Miasta Tychy, Jacek Karnowski Członek Zarządu Związku Miast Polskich, Prezydent Miasta Sopotu, Joanna Nowaczyk Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich oraz Michał Fedorowicz Prezes Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Sesja Inspiracji była możliwością wysłuchania dwóch ekspertów ds. komunikacji w socialmedia na temat przyszłości i rozwoju mediów społecznościowych. Rozpoczął swoim wystąpieniem Artur Kurasiński,  specjalista komunikacji internetowej oraz jak mawia o sobie „cyfrowy narrator”. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów oraz podcastów kurasinski.com. Wystąpienie dedykowane było tematowi –  Qvo Vadis socialmedia, czyli jak promować miasto w „socialach”?. Drugim mówcą był Wojciech Kardyś, specjalista do spraw digital marketingu i personal brandingu, Ambasador Cyfrowy UE w Polsce, który przedstawił czym jest Savoir-vivre w mediach społecznościowych czyli jak przepraszać, dziękować i reagować na hejt.

Sesja Q&A 19 września 2022

Jak skutecznie komunikować budowę ronda w social media?

Eksperci do spraw komunikacji w mediach społecznościowych oraz komunikacji w Internecie wraz z samorządowcami dyskutowali o tym jak zmienią się samorządowe social media w 2023, jakie są najnowsze trendy oraz czy miasta muszą coś zmienić we własnej komunikacji internetowej.

W panelu udział wzięli Artur Kurasiński, Wojciech Kardyś, Przemysław Gałecki Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Wrocławia. Małgorzata Omachel-Kwidzińska Kierownik Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Miasta Gdyni, Juliusz Lerman Kierownik Oddziału Nowych Mediów Urzędu Miasta Łodzi, Tomasz Porębski Dyrektor Biura Prezydenta Miasta Starachowice. Moderatorem dyskusji był Michał Fedorowicz Prezes IBIMS.

Panele ekspertów 19 września 2022

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

TOP SECRET: Postów miejskich nikt nie czyta, a “tak w ogóle, to w tym mieście nic się nie dzieje”

Czy jest wzór na dobry post miejski? Czym się różni komunikacja samorządowa od komercyjnej? Kto pisze najlepsze posty samorządowe w Polsce? Dlaczego algorytmy obcinają zasięgi? W jakie kanały warto inwestować?

W panelu udział wzięli: Jakub Olek Dyrektor ds. Polityki Publicznej i Relacji z Rządem TikTok, Jarosław Makowski Dyrektor Instytutu Obywatelskiego, Marta Majewska Burmistrz Miasta Hrubieszowa, Maciej Gramatyka Wiceprezydent Miasta Tychy i Mateusz Grodzicki Wydział Promocji i Kultury Urzędu Miejskiego Opoczno. Moderatorami dyskusji byli Marlena Mazur Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej Urzędu Miasta Wrocławia oraz Marcin Wisniewski Dyrektor IBIMS.

Content, Promocja, Przekaz

Czy zasięgi to mieszkańcy, a lajki to wyborcy?

Czy polubienia i udostępnienia przekładają się na poparcie działań władz miasta? Czy duża liczba interakcji wywołuje spadki poparcia? Jak rozumieć przyrost nowych fanów? Czy dane z social media wyprzedzają dane sondażowe? Jak eliminować szum w social media? Jak wyjść z komunikatem poza własną bańkę? Jak rozumieć sentyment w sieci?

W panelu udział wzięli: Marcin Duma Prezes IBRIS, Michał Fedorowicz Prezes IBIMS, Jan Kołątaj Szef Sprzedaży Regionalnej Sentionej Sentione. Moderatorem dyskusji był Ryszard Łuczyn Analityk ds. cyfrowych i politycznych Polityka Insight.

 

Content, Promocja, Przekaz

Ludzie w Internecie, a miasto w chmurze

Panel ten był poświęcony tematyce analizy danych i cyfryzacji samorządów.

Panel podzielono na 4 sesje case studies: 1. „Cyfryzacja miast made in Poland”, prezentował Bartosz Piziak IRMIR, 2. „Samorząd w chmurze – skandynawskie inspiracje”, prezentował Jarosław Bielak Devoteam G. Cloud, 3. „Kto czuwa nad miastem w chmurze? – parę słów o bezpieczeństwie”, prezentował Grzegorz Latosiński Country Director Palo Alto Networks, 4. „Smart urząd – cyfryzacja, bezpieczeństo, komunikacja” prezentował Łukasz Undas Arcus/Kyocera. Moderatorami panelu byli Jakub Jasiński IBIMS, Bartosz Piziak Instytut Rozwoju Miast i Regionów.

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

A u nas reklamy w internetach się nie sprawdzają…

Uczestnicy panelu dyskutowali o tym, który rodzaj reklamy jest lepszy dla samorządu? Czy płatna promocja inwestycji i eventów miejskich ma sens? Dobry content czy dobra dystrybucja? Jak tworzyć mapę odbiorców komunikacji płatnej? Jak targetować reklamy? Gdzie pozyskiwać dane do reklam? Jak mierzyć skuteczność reklamy w samorządzie?

W panelu udział wzięli: Jakub Sadecki prezes grupy Eskadra oraz FNF, Olaf Szymański Socialtime/IBIMS, Marlena Mazur Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej Urzędu Miasta Wrocławia, Krzysztof Barczyk Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Moderatorem dyskusji był Wojciech Bielecki ZMP/Entre.

Fejk, Hejt, Love

Może to kłamstwo, ale w sieci piszą, że prawda

Panel poświecono dyskusji jak skutecznie zwalczać kłamstwa w sieci? Jakie są najlepsze mechanizmy obronne przeciw dezinformacji? Kto powinien reagować na kłamstwa w sieci? Adresat czy specjalna jednostka?

W panelu udział wzięli: Przemysław Mitraszewski  Prezes Związku Firm Public Relations, Jerzy Smoliński ABTShield/EDGE NPD, Karolina Gałecka Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie,  Rafał Giedrojć Kierownik oddziału Mediów Społecznościowych i Multimediów w Urzędzie Miasta Poznania.  Moderatorem dyskusji był Wojciech Szeląg redaktor Interia.pl.

Content, Promocja, Przekaz

Czy naprawdę wiemy czym żyją mieszkańcy?

Prelegenci panelu dyskutowali na tematy związane z zarządzaniem danymi w miastach. Jak generować dane o zainteresowaniach i preferencjach mieszkańców w sieci? Jak przetwarzać i wykorzystywać informacje dla lepszego zarządzania miastem? Jak segmentować dane i jak docierać do mieszkańców? Jak w komunikują się mieszkańcy w sieci?

W panelu udział wzięli: Jarosław Górski Związek Miast Polskich, Maciej Musioł Adform, Tomasz Kałużny Burmistrz Miasta i Gminy Września, Paweł Leśniak Wydział Kultury i Promocji Miasta Sosnowiec. Moderatorem dyskusji był Dobromir Ciaś EDGE NPD.                                                       

Warsztaty 20 września 2022

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Chyba nikt nas nie widzi w sieci Panie Prezydencie

Jak kreować komunikację samorządu w sieci – budowa matryc dotarcia w social mediach. Jak tworzyć mega posty? Jak sprawić by mówili o socialach w autobusie? Czy mieszkańcy dobrze rozumieją intencje naszych postów?

Warsztat prowadzili Marcin Duma IBRIS, Michał Fedorowicz IBIMS.

Content, Promocja, Przekaz

Instagram – styl miasta

Jak formatować przekaz w kanale Instagram? Czy jest sens promować posty na Insta? Gdzie miejski Instagram konwertuje? Czy warto na Insta ryzykować z kontentem? Czy Insta może być nową wizytówką miasta?

Warsztat prowadził Olaf Szymański Właściciel Agencji Digitalowej SocialTime.

Content, Promocja, Przekaz

Fire-chat: My w mieście to ten TikTok nie bardzo…

Czy TikTok to niewdzięczny kanał do komunikacji samorządowej? Jakie możliwości daje dla samorządów wykorzystanie TikToka?

Odpowiedzi na te i inne, niekiedy trudnee, pytania mogliśmy usłyszeć od Jakuba Oleka przedstawiciela platformy TikTok.

Pytania zadawali Olaf Szymański Właściciel Agencji Digitalowej SocialTime oraz Michał Gramatyka Poseł RP.

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Samorząd w chmurze – korzyści, szanse, wyzwania, bezpieczeństwo

Czy wiesz, że 90 proc. danych na świecie powstało w przeciągu ostatnich 2 lat? Jak to wpływa na miasto? Google Workspace – wiadomości, pozycjonowanie, zalety. Bezpieczeństwo Google Cloud i ochrona prywatności.

Warsztat prowadzili Maciej Warachowski oraz Damian Świerczyński Devoteam G. Cloud.

Content, Promocja, Przekaz

Czy reklama w Internecie może być tania i dobra?

Czy nawet małe miasto ma szansę na efektywną reklamę w Internecie? Jak zwiększyć widownię i zmniejszyć koszty reklamy Digital? Targetowanie – słowo wytrych. Trzy kroki do sukcesu: kreacja, strategia dotarcia i narzędzia.

Warsztat prowadzili Jakub Sadecki Prezes FNF, Dobromir Ciaś EDGE NPD oraz Adam Mikołajczyk Związek Miast Polskich.

Fejk, Hejt, Love

Ale nam ten kryzys nie idzie

Jak wygląda zarządzanie największym kryzysem samorządowym w social media live. Tworzenie „manuala” kryzysowego. Na czym się skupiać w trakcje kryzysu w sieci.

Warsztat prowadził Michał Fedorowicz Prezes IBIMS.

 

Fejk, Hejt, Love

Qultur zbiera najwięcej lajków

Skuteczne komunikowanie wydarzeń kulturalnych. Zjednoczeni możemy więcej, czyli jak wprowadzić system współpracy miedzy jednostkami podległymi. Jak tworzyć kontent do nowych kanałów kulturalnych.

Warsztat prowadzili Tomasz Wojtas Prezes Agencji Artystycznej GAP oraz Michał Fedorowicz Prezes IBIMS.

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Do you want to buy some milionowe zasięgi?

Jak działałą algorytmy w social mediach – mity i pułapki zasięgu w sieci. Jak efektywnie budować efektywne zasięgi. Co to jest zasięg „kaloryczny”.

Warsztat prowadzili Magdalena Białkowska IBIMS oraz Jan Kołątaj Sentione.

Praktyka/Warsztaty 20 września 2022

10:00-10:50

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Chyba nikt nas nie widzi w sieci Panie Prezydencie

Jak kreować komunikację samorządu w sieci – budowa matryc dotarcia w social mediach. Jak tworzyć mega posty? Jak sprawić by mówili o socialach w autobusie? Czy mieszkańcy dobrze rozumieją intencje naszych postów?

Marcin Duma (IBRIS), Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONCERTOWA

Content, Promocja, Przekaz

Instagram – styl miasta

Jak formatować przekaz w kanale Instagram? Czy jest sens promować posty na Insta? Gdzie miejski Instagram konwertuje? Czy warto na Insta ryzykować z kontentem? Czy Insta może być nową wizytówką miasta?

Olaf Szymański (SocialTime), Rafał Lipka (SocialTime)

SALA KONFERENCYJNA

11:00-11:50

Content, Promocja, Przekaz

Fire-chat: My w mieście to ten TikTok nie bardzo…

Czy TikTok to niewdzięczny kanał do komunikacji samorządowej? Czy na pewno dobrze rozumiemy ten kanał? Zły kontent, czy zła dystrybucja? Czy dotrzemy do młodych mieszkańców bez samorządowego TikToka?

Moderacja: Jakub Olek (TikTok)
Moderacja: Olaf Szymański (SocialTime) i Michał Gramatyka (Poseł)

SALA KONCERTOWA

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Samorząd w chmurze – korzyści, szanse, wyzwania, bezpieczeństwo

Czy wiesz, że 90 proc. danych na świecie powstało w przeciągu ostatnich 2 lat? Jak to wpływa na miasto? Google Workspace – wiadomości, pozycjonowanie, zalety. Bezpieczeństwo Google Cloud i ochrona prywatności.

Maciej Warachowski (Devoteam G. Cloud), Damian Świerczyński (Devoteam G. Cloud)

SALA KONFERENCYJNA

12:00-12:50

Content, Promocja, Przekaz

Czy reklama w Internecie może być tania i dobra?

Czy nawet małe miasto ma szansę na efektywną reklamę w Internecie? Jak zwiększyć widownię i zmniejszyć koszty reklamy Digital? Targetowanie – słowo wytrych. Trzy kroki do sukcesu: kreacja, strategia dotarcia i narzędzia.

Jakub Sadecki (FNF), Dobromir Ciaś (EDGE NPD), Adam Mikołajczyk (ZMP)

SALA KONCERTOWA

Fejk, Hejt, Love

Ale nam ten kryzys nie idzie

Jak wygląda zarządzanie największym kryzysem samorządowym w social media live. Tworzenie „manuala” kryzysowego. Na czym się skupiać w trakcje kryzysu w sieci.

Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONFERENCYJNA

13:00-13:50

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Do you want to buy some milionowe zasięgi?

Jak działałą algorytmy w social mediach – mity i pułapki zasięgu w sieci. Jak efektywnie budować efektywne zasięgi. Co to jest zasięg „kaloryczny”.

Magdalena Białkowska (IBIMS), Jan Kołątaj (Sentione)

SALA KONCERTOWA

Fejk, Hejt, Love

Qultur zbiera najwięcej lajków

Skuteczne komunikowanie wydarzeń kulturalnych. Zjednoczeni możemy więcej, czyli jak wprowadzić system współpracy miedzy jednostkami podległymi. Jak tworzyć kontent do nowych kanałów kulturalnych.

Tomasz Wojtas (AAGAP), Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONFERENCYJNA

13:50-14:15

Lunch

Praktyka / Warsztaty 20 września 2022

10:00-10:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
Chyba nikt nas nie widzi w sieci Panie
Prezydencie

Jak kreować komunikację samorządu w sieci –
budowa matryc dotarcia w social mediach. Jak
tworzyć mega posty. Jak sprawić by mówili o
socialach w autobusie.
Content, Promocja, Przekaz
Instagram – styl miasta
Jak formatować przekaz w kanale Instagram. Czy jest sens promować posty na Insta? Gdzie miejski Instagram konwertuje? Czy warto na Insta ryzykować z kontentem?
Fejk, Hejt, Love
Idziemy na protest
Jak analityka wpływa na identyfikację zagrożeń wizerunkowych pojawiających się w social media. Jak zarządzać przepływem informacji pozyskanych w sieci. Jak budować „tarczę” przed hejtem.

11:00-11:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
TBD
Content, Promocja, Przekaz
My w mieście to ten TikTok nie bardzo…
Czy TikTok to niewdzięczny kanał do komunikacji samorządowej? Zły kontent, czy zła dystrybucja? Po co nam samorządowy TikTok?
Fejk, Hejt, Love
Qultur zbiera najwięcej lajków
Skuteczne komunikowanie wydarzeń kulturalnych. Jak budować sieci dystrybucji eventów. Zjednoczeni możemy więcej czyli jak wprowadzić system współpracy miedzy jednostki podległymi. Jak tworzyć kontent do nowych kanałów kulturalnych.

12:00-12:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog

TBD

Content, Promocja, Przekaz
Czy reklama w Internecie może być tania i dobra?
Czy nawet małe miasto ma szansę na efektywną reklamę na ogólnopolskich portalach Internetowych? Jak zwiększyć widownię i zmniejszyć koszty reklamy Digital. Porozmawiajmy o konkretnym przykładzie:
pułapki i triki promocji lokalnych atrakcji turystycznych (a także inwestycji miejskich) w Internecie.
Fejk, Hejt, Love

TBD

13:00-13:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
Do you want to buy some milionowe zasięgi?
Jak działałą algorytmy w social mediach – mity i pułapki zasięgu w sieci. Jak efektywnie budować efektywne zasięgi. Co to jest zasięg „kaloryczny”.
Content, Promocja, Przekaz
Nasze miasto – nasza grupa na Facebooku
Dystrybucja treści – fakty i mity. Jak budować sieć dystrybucji? Jak budować system zaangażowania?
Fejk, Hejt, Love
Ale nam ten kryzys nie idzie
Jak wygląda zarządzanie największym kryzysem samorządowym w social media live. Tworzenie „manuala” kryzysowego. Na czym się skupiać w trakcje kryzysu w sieci.

Miejsce

Tychy

Mediateka
Aleja Marszałka Piłsudskiego 16,
43-100 Tychy