Local-SoMe’22 to dziesiątki wystąpień ekspertów, którzy zaprezentują swoją wiedzę i doświadczenie w trzech obszarach tematycznych oraz podzielą się z uczestnikami swoim know-how w ramach praktycznych warsztatów i szkoleń.

Dzień I – to czas dedykowany inspiracji, prezentowaniu nowych możliwości i znajdowania najlepszych rozwiązań komunikacyjnych „dla mojego miasta”, „dla mieszkańców”, „dla wyborców”, „dla mnie”.

Dzień II – to czas dedykowany praktyce, pozyskiwania konkretnej wiedzy, rozmów z ekspertami, warsztatom, poznawaniu instrumentów i narzędzi do skutecznej komunikacji oraz nowym wymiarom dialogu z mieszkańcami.

Podczas uroczystej gali wręczone zostaną statuetki „Złotych Lajków” Związku Miast Polskich i IBIMS – prestiżowe nagrody dla najlepszych miast i ich włodarzy w social media.

Dla kogo?

I Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’23

Podsumowanie Local-SoMe’23

II Samorządowym Kongresie Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 odbył się w dniach 27-28 listopada 2023, na stadionie Tarczyński Arena Wrocław. Kongres poświęcony był komunikacji i możliwościom dialogu z mieszkańcami w sieci. Dyskutowano o analizie, sposobach przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem  oraz zarządzania marką osobistą w samorządowych mediach społecznościowych. Podczas spotkania zaprezentowano najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social media.

W II Samorządowym Kongresie Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 we Wrocławiu, wydarzeniu dedykowanym skutecznej komunikacji samorządowej, wzięło udział 550 uczestników z ponad 200 samorządów.

Roberta Metsola, Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego, zaprasza na Local-SoMe’23

Local-SoMe’23 w liczbach

Uczestników

Samorządów

Keynote speakerów

Ekspertów

Paneli i warsztatów

Laureatów nagród Złoty Lajk

Local SoMe
Local SoMe

Kongres rozpoczęła sesja inauguracyjna, podczas której Artur Kurasiński – twórca, przedsiębiorca, bloger opowiadał, jak tworzyć treści samorządowe, wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji. Rafał Szymański- ekspert digital marketingu oraz twórca kampanii dedykowanych na LinkedIn przekonywał, że warto docierać do mieszkańców również przez platformę LinkedIn, zaś Rafał Lipka, współwłaściciel agencji digitalowej Socialtime pokazywał, jak wykorzystać analitykę internetową do mikro-targetowania i skutecznego pozyskiwania wyborców.

W panelu „…ale teraz mamy komputer” czy AI przejmie kontrolę nad komunikacją samorządów?” eksperci przekonywali natomiast, że sztuczna inteligencja może być szansą dla samorządów, aby pracować lepiej i wydajniej. Ich zdaniem, już dzisiaj należy zacząć się przygotowywać do tej rewolucji. Uczestniczący gościnnie w tej części Kongresu Jan Olbrycht, poseł do Parlamentu Europejskiego, mówił, że pieniądze z KPO dla Polski (60 mld euro, z czego 20% ma być przeznaczone na cyfryzację) mogą pomóc zmierzyć się JST z tym wyzwaniem.

Program tegorocznego kongresu obudowany został wokół 5 kluczowych wątków:

  1. Sztuczna Inteligencja w Samorządzie: Podczas Kongresu zostaną omówione kluczowe zagadnienia, które wymagałaby od miast dodatkowych szkoleń. Od porad ekspertów jak efektywnie korzystać z dostępnych narzędzi poprzez aspekty prawne związane z rosnącymi pytaniami o prawa autorskie.
  2. Nowe kanały komunikacji: Gdzie i jak można poszukiwać w innowacyjny sposób nowych form dotarcia do mieszkańców oraz wyborców? Podczas kongresu przygotowaliśmy dla Państwa wyjątkowe panele oraz warsztaty dotyczące kanałów TikTok oraz LinkedIn. Warsztaty totyczyć będą nie tylko budowy samorządowych profili na tych platformach, ale profesjonalnej agregacji treści oraz sposobów skutecznego targowania.
  3. Profesjonalizacja Wizerunku Włodarzy Miast: Michał Fedorowicz, ekspert od wizerunku oraz paneliści z Weber Shandwick, agencji PR funkcjonującej na polskim rynku w ramach grupy McCann Poland, jednej z największych agencji PR w Polsce poruszą zagadnienia związane z zarządzaniem kryzysowym i budowaniem profesjonalnego wizerunku włodarzy miast.
  4. Dane/Analityka/Mikrotargetowanie przyszłych wyborców: Podczas kongresu będzie można się dowiedzieć, jak analizować dane z zakresu zachowań behawioralnych i interakcji użytkowników, jak precyzyjnie docierać do mieszkańców, jak czytać dane z sieci, które treści algorytm promuje w social mediach, a które chowa jako nieciekawe, jak prowadzić kampanie profrekwencyjne w mediach społecznościowych, czy popularność w nich przekłada się na poparcie w wyborach.
  5. Jak budować spójną narrację gminy? : Podczas paneli będzie można jakie strategie i narzędzia powinny stosować JST w social mediach, jak budować narrację gminy, miasta czy regionu w mediach społecznościowych, aby zwiększać zaangażowanie mieszkańców i promować lokalne inicjatywy i wydarzenia. O efektywnym zarządzaniu komunikacją kulturalną w dobie nadpodaży treści opowie Maciej Leonard Żybula – prezes Bees & Honey, jednej z 5 największych agencji komunikacji w Polsce.

Pierwszego dnia nastąpiło również rozstrzygnięcie i uroczyste wręczenie Złotych Lajków Local SoMe’23. Złote Lajki to nagrody przyznawane corocznie przez Związek Miast Polskich i Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych za najlepsze osiągniecia miast i ich włodarzy w social media. Oceniane są zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie. Wszystkie nagrody mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe. Analiza obejmuje okres ostatnich 12 miesięcy aktywności na różnych platformach mediów społecznościowych.

nagrodę główną Złoty Lajk Samorządowy w tym roku otrzymała Łódź za innowacyjną interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych.

Partnerami strategicznymi kongresu byli TikTok, Open Eys Ecconomy, Miasto Wrocław, Fundacja Miasto. Partnerami merytorycznymi kongresu byli: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, Polityka Insight oraz Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Ekonomicznych IBRiS.

Patronami paneli dyskusyjnych byli Mazowiecki Urząd Marszałkowski, Socialtime, J.Dauman Legal, Weber Shandwick, Bees & Honey 360, A+V, Grupa EPL oraz Marka Terytorialna.

Lista laureatów

Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe’2023 za najlepszy profil miasta, nagroda główna:

  • Miasto ŁÓDŹ

Złoty Lajk Local-SoMe EUROPA

  • Miasto WROCŁAW

Złoty Lajk Local-SoMe LOVE VIDEO:

  • Tarnowskie Góry – profil miejski
  • Wrocław- profil metropolii

Złoty Lajk Local-SoMe LOVE CONTENT:

  • Kalisz – profil miejski
  • Łódź – profil metropolii

Złoty Lajk Local-SoMe OSOBOWOŚĆ:

  • Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego
  • Rafał Trzaskowski, Prezydent Miasta st. Warszawy
  • Arkadiusz Chęciński, Prezydent Miasta Sosnowca
  • Tomasz Szczerba, Burmistrz Miasta Wojkowice
  • Jarosław Szostakowski, Radny Miasta st. Warszawy

Złoty Lajk Local-SoMe REGION:

  • Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
  • Powiat INOWROCŁAWSKI
  • Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego – w podkategorii KULTURA
  • Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – w podkategorii TURYSTYKA

Złoty Lajk Local-SoMe UNICORN:

  • Miasto GDYNIA –w kategorii MIASTO ALGORYTM
  • Miasto OSTRÓW WIELKOPOLSKI – w kategorii REŻYSER
  • Miasto ZAMBRÓW – w kategorii MIESZCZAŃCY
  • Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze – w kategorii Social Media Ninja
  • Miasto i Gmina KAŃCZUGA – w kategorii Post Roku

Organizatorzy edycji 2023

Logotypy Organizatorzy

Partnerzy edycji 2023

Logotypy Partnerów

Partnerzy strategiczni edycji 2023

Partnerzy Strategiczni

Partnerzy merytoryczni edycji 2023

Patroni medialni edycji 2023

Logotypy Patronów medialnych

Praktyka/Warsztaty 20 września 2022

10:00-10:50

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Chyba nikt nas nie widzi w sieci Panie Prezydencie

Jak kreować komunikację samorządu w sieci – budowa matryc dotarcia w social mediach. Jak tworzyć mega posty? Jak sprawić by mówili o socialach w autobusie? Czy mieszkańcy dobrze rozumieją intencje naszych postów?

Marcin Duma (IBRIS), Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONCERTOWA

Content, Promocja, Przekaz

Instagram – styl miasta

Jak formatować przekaz w kanale Instagram? Czy jest sens promować posty na Insta? Gdzie miejski Instagram konwertuje? Czy warto na Insta ryzykować z kontentem? Czy Insta może być nową wizytówką miasta?

Olaf Szymański (SocialTime), Rafał Lipka (SocialTime)

SALA KONFERENCYJNA

11:00-11:50

Content, Promocja, Przekaz

Fire-chat: My w mieście to ten TikTok nie bardzo…

Czy TikTok to niewdzięczny kanał do komunikacji samorządowej? Czy na pewno dobrze rozumiemy ten kanał? Zły kontent, czy zła dystrybucja? Czy dotrzemy do młodych mieszkańców bez samorządowego TikToka?

Moderacja: Jakub Olek (TikTok)
Moderacja: Olaf Szymański (SocialTime) i Michał Gramatyka (Poseł)

SALA KONCERTOWA

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Samorząd w chmurze – korzyści, szanse, wyzwania, bezpieczeństwo

Czy wiesz, że 90 proc. danych na świecie powstało w przeciągu ostatnich 2 lat? Jak to wpływa na miasto? Google Workspace – wiadomości, pozycjonowanie, zalety. Bezpieczeństwo Google Cloud i ochrona prywatności.

Maciej Warachowski (Devoteam G. Cloud), Damian Świerczyński (Devoteam G. Cloud)

SALA KONFERENCYJNA

12:00-12:50

Content, Promocja, Przekaz

Czy reklama w Internecie może być tania i dobra?

Czy nawet małe miasto ma szansę na efektywną reklamę w Internecie? Jak zwiększyć widownię i zmniejszyć koszty reklamy Digital? Targetowanie – słowo wytrych. Trzy kroki do sukcesu: kreacja, strategia dotarcia i narzędzia.

Jakub Sadecki (FNF), Dobromir Ciaś (EDGE NPD), Adam Mikołajczyk (ZMP)

SALA KONCERTOWA

Fejk, Hejt, Love

Ale nam ten kryzys nie idzie

Jak wygląda zarządzanie największym kryzysem samorządowym w social media live. Tworzenie „manuala” kryzysowego. Na czym się skupiać w trakcje kryzysu w sieci.

Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONFERENCYJNA

13:00-13:50

Wyborcy, Mieszkańcy, Dialog

Do you want to buy some milionowe zasięgi?

Jak działałą algorytmy w social mediach – mity i pułapki zasięgu w sieci. Jak efektywnie budować efektywne zasięgi. Co to jest zasięg „kaloryczny”.

Magdalena Białkowska (IBIMS), Jan Kołątaj (Sentione)

SALA KONCERTOWA

Fejk, Hejt, Love

Qultur zbiera najwięcej lajków

Skuteczne komunikowanie wydarzeń kulturalnych. Zjednoczeni możemy więcej, czyli jak wprowadzić system współpracy miedzy jednostkami podległymi. Jak tworzyć kontent do nowych kanałów kulturalnych.

Tomasz Wojtas (AAGAP), Michał Fedorowicz (IBIMS)

SALA KONFERENCYJNA

13:50-14:15

Lunch

Praktyka / Warsztaty 20 września 2022

10:00-10:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
Chyba nikt nas nie widzi w sieci Panie
Prezydencie

Jak kreować komunikację samorządu w sieci –
budowa matryc dotarcia w social mediach. Jak
tworzyć mega posty. Jak sprawić by mówili o
socialach w autobusie.
Content, Promocja, Przekaz
Instagram – styl miasta
Jak formatować przekaz w kanale Instagram. Czy jest sens promować posty na Insta? Gdzie miejski Instagram konwertuje? Czy warto na Insta ryzykować z kontentem?
Fejk, Hejt, Love
Idziemy na protest
Jak analityka wpływa na identyfikację zagrożeń wizerunkowych pojawiających się w social media. Jak zarządzać przepływem informacji pozyskanych w sieci. Jak budować „tarczę” przed hejtem.

11:00-11:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
TBD
Content, Promocja, Przekaz
My w mieście to ten TikTok nie bardzo…
Czy TikTok to niewdzięczny kanał do komunikacji samorządowej? Zły kontent, czy zła dystrybucja? Po co nam samorządowy TikTok?
Fejk, Hejt, Love
Qultur zbiera najwięcej lajków
Skuteczne komunikowanie wydarzeń kulturalnych. Jak budować sieci dystrybucji eventów. Zjednoczeni możemy więcej czyli jak wprowadzić system współpracy miedzy jednostki podległymi. Jak tworzyć kontent do nowych kanałów kulturalnych.

12:00-12:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog

TBD

Content, Promocja, Przekaz
Czy reklama w Internecie może być tania i dobra?
Czy nawet małe miasto ma szansę na efektywną reklamę na ogólnopolskich portalach Internetowych? Jak zwiększyć widownię i zmniejszyć koszty reklamy Digital. Porozmawiajmy o konkretnym przykładzie:
pułapki i triki promocji lokalnych atrakcji turystycznych (a także inwestycji miejskich) w Internecie.
Fejk, Hejt, Love

TBD

13:00-13:50

Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog
Do you want to buy some milionowe zasięgi?
Jak działałą algorytmy w social mediach – mity i pułapki zasięgu w sieci. Jak efektywnie budować efektywne zasięgi. Co to jest zasięg „kaloryczny”.
Content, Promocja, Przekaz
Nasze miasto – nasza grupa na Facebooku
Dystrybucja treści – fakty i mity. Jak budować sieć dystrybucji? Jak budować system zaangażowania?
Fejk, Hejt, Love
Ale nam ten kryzys nie idzie
Jak wygląda zarządzanie największym kryzysem samorządowym w social media live. Tworzenie „manuala” kryzysowego. Na czym się skupiać w trakcje kryzysu w sieci.